پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

بازتاب فرمایشات مقام معظم رهبری در رسانه های خارجی:


بازتاب فرمایشات مقام معظم رهبری در رسانه های خارجی:
رسانه های به بازتاب فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد مخالفت ایشان با سلاح هسته ای و تاکید مجددشان بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران پرداخته اند.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ها، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار بسیار پرشور هزاران نفر از مردم تبریز، در سخنانی بسیار مهم به تشریح رفتار و گفتار غیرمنطقی دولتمردان امریکا در بحث مذاکره و تبیین رفتار منطقی ملت و نظام اسلامی در این زمینه پرداختند.


روزنامه "واشنگتن پست" با بازتاب فرازهای از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد برنامه هسته ای کشورمان نوشت "مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران امروز در سخنرانی خود بطور صریح فرمودند که ایران خواهان دستیابی به سلاح هسته ای نیست و اگر هم چنین قصدی داشته باشد هیچ قدرتی نمی تواند جلوی آن کشور را بگیرد." 

واشنگتن پست در ادامه می افزاید "ایشان فرموده اند "ما معتقدیم که سلاح های هسته ای بایستی از بین بروند. ما در پی ساخت بمب اتمی نیستیم. اما در صورتی که چنین تصمیمی هم داشته باشیم هیچ قدرتی نمی تواند ما را متوقف سازد." 

"آسوشیتدپرس" نیز با اذعان به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشورمان می افزاید "ایران از هفت سال گذشته و در پی صدور فتوای مقام معظم رهبری در نفی سلاح هسته ای تاکنون همواره اظهار داشته که برنامه هسته ای اش صلح آمیز است و با هدف تحقیقات علمی و پزشکی انجام می شود با این وجود کشورهای غربی باز هم بر آن کشور فشار وارد می کنند و مدعی اند که برنامه هسته ای ایران ماهیت هسته ای دارد." 

"خبرگزاری فرانسه" نیز در این باره گفته است "مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران در جمع گروهی از ایرانیان در تهران فرمودند که ایران خواهان نابودی سلاح های هسته ای است." فرانس پرس افزود: آیت الله خامنه ای در حضور جمعی از مردم منطقه تبریز(شمال غرب) گفت: ما معتقدیم تسلیحات اتمی باید برچیده شود. ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم اما اگر تصمیم دیگری بگیریم آمریکا نمی تواند مانع شود.

به گزارش رویترز، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز شنبه اعلام کرد این کشور به دنبال سلاح هسته ای نیست اما اگر بود هیچ قدرت جهانی نمی توانست جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته ای را بگیرد.

رویترز افزود: آیت الله خامنه ای صبح روز شنبه در اظهاراتی گفت ما براین باوریم که تسلیحات هسته ای باید حذف شود و نمی خواهیم تسلیحات هسته ای بسازیم، با این حال اگر این باور را نداشتیم و تصمیم داشتیم به تسلیحات هسته ای دست پیدا کنیم هیچ قدرتی نمی توانست در مسیر ما بایستد. 

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد، آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفت: آمریکا با مطرح کردن مسئله مذاکره با ایران می خواهد به جهان اسلام این گونه القاء کند که ایران بعد از اینهمه مشکلات و اینهمه ایستادگی، تسلیم شده و گفتگو را پذیرفته است. 

المیادین افزود: آیت الله خامنه ای تصریح کردند ایران چشم بسته نیست و متناسب با نیاتی که آمریکا در پس مطرح کردن مسئله گفتگو نشان می دهد، به آن پاسخ می دهد. 

آیت الله خامنه ای افزودند، در ایران مشکلات اقتصادی و گرانی وجود دارد ولی این مشکلات شکافی بین مردم و نظام اسلامی ایجاد نکرده است. 

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر لزوم از بین رفتن سلاح هسته ای در جهان تاکید کرد. رهبر معظم ایران تاکید کرد این کشور برای دستیابی به سلاح هسته ای تلاش نمی کند، اما اگر چنین تصمیمی داشته باشد هیچ کسی نمی تواند مانع این کشور شود. آیت الله علی خامنه ای افزود: تناقض بین رفتار و سخنان دولت آمریکا نشانه غیرمنطقی بودن واشنگتن است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد