پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

کمک‌های نظامی امریکا ‌برای سرکوب خونین مردم بحرین


کمک‌های نظامی امریکا ‌برای سرکوب خونین مردم بحرین
 
کمک‌های نظامی امریکا ‌برای سرکوب خونین مردم بحرین
پرو پابلیکا: با وجود سرکوب خونین مردم بی‌گناه بحرین که برای رسیدن به آزادی تلاش می‌کنند، امریکا همچنان به دولت این کشور در تأمین سلاح کمک می‌کند.
مدارک افشا شده وزارت دفاع امریکا، تصویری جامع از فروش اسلحه به بحرین تصویر می‌کند. لیست کمک‌های امریکا این موارد را شامل می‌شود؛ گلوله، قطعات ماشین‌های جنگی، تسهیلات ارتباطی، بالگرد و سیستم موشکی.



این مدارک که در پاسخ به درخواستی مبنی بر قانون آزادی اطلاعات منتشر شده‌اند و برهه زمانی یک ساله‌ای تا فوریه سال ۲۰۱۲ میلادی را در بر می‌گیرند، سؤالات بسیاری را بی‌جواب می‌گذارند. سخنگوی وزارت دفاع امریکا، پل ابنر از افشای جزئیات بیشتر خودداری کرده است. او می‌گوید: «ما برای حفظ امنیت بحرین نمی‌توانیم جزئیات بیشتری را در اختیار عموم قرار دهیم.» با اینکه امریکا ادعا می‌کند این اسلحه‌ها را تنها برای موارد مصرف خارجی به بحرین می‌فروشد، طرفداران حقوق بشر معتقدند مدارک منتشر شده سؤال‌برانگیز بوده و تعدادی از تسهیلات آمده در این لیست ممکن است علیه مردم بحرین در زمان تظاهرات‌های مردمی مورد استفاده قرار گرفته باشد.
مدیر بخش خاورمیانه سازمان عفو بین‌الملل در امریکا می‌گوید: «دولت امریکا نباید تسهیلات نظامی بیشتری در اختیار بحرین قرار داده و بر وخامت اوضاع بیفزاید.» 

گزارش‌هایی رسیده است که دولت بحرین در اوج سرکوب مخالفان از بالگردهای امریکایی برای تیراندازی به مردم استفاده کرده است. مجله تایم در اواسط ماه مارس میلادی گزارش داد که بالگردهای کبرای امریکایی در جریان تظاهرات مردم بحرین به سوی مخالفان به شکل هوایی شلیک می‌کرده‌اند. در لیست جدید تسهیلات فروخته شده به بحرین توسط وزارت دفاع امریکا به تاریخ ماه مارس و می، نام بالگرد‌های کبرا آمده است. اما نوع تسهیلات فروخته شده و زمان تحویلشان به درستی مشخص نشده است.
امریکا نقش آموزش دادن را نیز به عهده دارد. به طور مثال در آوریل سال ۲۰۱۲، خبرگزاری ارتش گزارش داد که تیمی از متخصصان آموزش‌های نظامی این کشور برای آموزش طرز استفاده از بالگردهای نظامی به ارتش بحرین، در این کشور به سر می‌برند. هدا ننو، سفیر بحرین در امریکا ادعا می‌کند ارتش این کشور مردم را هدف تیراندازی قرار نداده است. او می‌گوید وظیفه ارتش بحرین مبارزه با تهدیدهای خارجی است. او در مصاحبه با ما گفت: «احتمال استفاده از اسلحه‌های امریکایی علیه مردم مخالف دولت در بحرین در آینده صفر است.» دولت اوباما دو سال است که از خاندان حاکم بحرین که سنی هستند در جریان اعتراضات مسلمانان شیعه، حمایت کرده است. بحرین از متحدان امریکا و یکی از پایگاه‌های نیروی دریایی این کشور است. این پایگاه چون در خاورمیانه بوده و به ایران نزدیک است برای امریکا اهمیت حیاتی دارد. 

در یکی از مدارک آمده است که ارزش تسهیلات نظامی فروخته شده به بحرین در عرض یک‌سال- از اکتبر۲۰۱۰- چیزی حدود ۵۱ میلیون دلار است. امریکا مدت‌های مدیدی است که به بحرین سلاح می‌فروشد. در واقع از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون امریکا ۴/۱ میلیارد دلار اسلحه به این کشور فروخته است. توجه‌ها وقتی به این موضوع جلب شد که در اوایل سرکوب مخالفان در سال ۲۰۱۱، ۱۹ نفر از مردم توسط نیروهای امنیتی کشته شدند.
طی تحولات جدید در بحرین، دادگاه عالی این کشور ماه گذشته ۱۳ نفر از فعالان مخالف دولت را به دلیل اقدام برای براندازی نظام به حبس ابد محکوم کرده است. گفته می‌شود نیروهای مخالف دولت در بحرین بیشتر و بیشتر مسلح شده‌اند و به مبارزاتشان با حدّت بیشتری ادامه می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد