پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

اوباما افکار عمومی را آماده می‌کند!


از حرف‌های نتانیاهو در مورد تهدید ایران می‌توان دریافت که او از موج جدیدی در واشنگتن خبر دارد. او در تازه‌ترین بیانات خود دیگر حرفی از مقابله با دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نزد.

پایگاه صهیونیستی "دبکا" (debka) در نوشتاری به آمادگی رئیس جمهور ایالات متحده و مقامات رژیم صهیونیستی جهت پذیرش ساخت بمب اتمی توسط ایران اشاره کرد و بر این نکته تاکید کرد که اوباما افکار عمومی را جهت بمب هسته ای ایران آماده می کند.

 

"دبکا" در این نوشتار آورده است: «بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه 14 ژانویه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که دولتش میلیاردها [شکل] خرج دفاع موشکی کرده و اسرائیل ملزم است یا شدیدا قوی باشد یا صلح کند.


اوایل روز دوشنبه سپهبد "بنی گانتز" رئیس ستاد ارتش، رسما سرلشکر "گادی ایزنکوت" را به سمت معاون ستاد مشترک ارتش انتصاب کرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که هفته گذشته "بشار اسد" از احتمال حمله شیمیایی به اسرائیل خبر داد.

 

"لئون پانه‌تا" وزیر دفاع آمریکا و "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در یک کنفرانس خبری مشترک در واشنگتن گفتند اگر اسد تصمیم بگیرد از این سلاح‌ها استفاده کند، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نمی‌توانند از قبل از آن باخبر شوند یا از آن جلوگیری کنند.

 

با این حال چندی پیش پانه‌تا و ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل گفتند اگر رهبر ایران دستور ساخت بمب هسته‌ای را بدهد آن‌ها از قبل باخبر می‌شوند.

با این وجود خبرهای تهدید شیمیایی سوریه یک خطر تسلیحاتی دیگر در منطقه را آشکار می‌کند. چون اگر اطلاعات آمریکا نتواند پیشاپیش از حمله شیمیایی اسد باخبر شود چطور می‌خواهد از ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران خبردار شود؟ جواب این است که نمی‌تواند.

 

 

این پایگاه صهیونیستی با این مقدمات نتیجه می گیرد که پیش بینی ممکن نیست: «روز دوشنبه دیوید آلبرایت، رئیس موسسه علوم و امنیت بین‌المللی یک گزارش 150 صفحه‌ای را با عنوان "استراتژی خلع سلاح آمریکا در خاورمیانه ای در حال تغییر" ارائه داد. او یکی از افرادی است که مهلت برای دستیابی ایران به مقدار کافی از اورانیوم با درجه مناسب برای سلاح هسته‌ای را تا اواسط سال 2014 عنوان کرد.

 

باراک اوباما نیز به وضوح طبق همین پیش‌بینی برای دور دوم ریاست‌جمهوری خود آماده می‌شود. آلبرایت برخلاف گفته‌های پیشین دولت آمریکا، معتقد است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نمی‌توانند از زمان شروع ساخت بمب هسته‌ای ایران و همچنین حمله شیمیایی اسد باخبر شوند.

 

بنابراین هیچ اقدام پیش‌دستانه‌ای نمی‌توان انجام داد و ممکن است ناگهان یک روز مردم خبردار شوند که ایران اولین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده و همچنین توسط حمله شیمیایی بشار اسد غافلگیر شوند. تنها آن زمان است که واشنگتن و اورشلیم می‌توانند فکر کنند که باید چکار کنند.

اما اوباما هنوز امیدوار است با مذاکرات پنهانی با ایران و تحریم‌های شدید علیه این کشور بتواند از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

 

 

اما برخی منابع نظامی و اطلاعاتی ادعا می‌کنند که ایران همین حالا هم اورانیوم لازم برای تولید چند بمب هسته‌ای را در اختیار دارد.

"فایننشیال تایمز" نهم ژانویه گزارش داد که حدود 5 تن اورانیوم غنی‌نشده که برای تولید مواد لازم برای 5 بمب اتمی کافی است در سوریه مفقود شده و به احتمال زیاد به ایران فرستاده شده است. این اورانیوم برای راکتور هسته‌ای سوریه که در سال 2007 توسط اسرائیل بمباران شد در نظر گرفته شده بود.

 

از حرف‌های نتانیاهو در مورد تهدید ایران می‌توان دریافت که او از موج جدیدی در واشنگتن خبر دارد. او در تازه‌ترین بیانات خود دیگر حرفی از مقابله با دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نزد و در عوض گفت: "دولتی که من رئیس آن هستم میلیاردها [شکل] برای آمادگی در مقابل تهدید ایران هزینه کرده است."»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد