پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

نصرالله:شهادت سردار شاطری را به ایران تسلیت می گوییم


سید حسن نصرالله سخنرانی خود را در جمع مردم ضاحیه در جنوب بیروت آغاز کرد .
به نقل از المنار ؛‌ رسانه های لبنانی دقایقی پیش از آغاز سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در جمع مردم ضاحیه در جنوب بیروت به مناسبت سالگرد شهدای لبنانی خبر دادند . 

سید حسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود با خواندن رژیم صهیونیستی بعنوان خطر بزرگ در منطقه افزود : ما فکر می کنیم که کشمکش های منطقه ای و محلی خطرهای بزرگ دیگری هستند که باید با آن بطور عقلانی برخورد کرد . 


وی در ادامه با بیان اینکه تنها راه حل موجود در مقابل ملت لبنان گزینه مقاومت است بر تمامی گزینه ها از جمله مقاومت مسلحانه تاکید کرد.

نصرالله در ادامه سخنرانی خود اظهار داشت طرح مقاومت در سرزمین لبنان وبا اعتقاد راسخ از هر زمانی دیگر وجود دارد افزود طی سی سال گذشته مقاومت از عمیق ترین حقایقی بوده که در خاک لبنان حضور داشته ومعادلات استراتژیک را بر هم زده است.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اینکه دستاوردهای مقاومت لبنان به برهان ودلیلی نیاز ندارد افزود ما به سوی پیروزی سرنوشت سازی در حرکت هستیم.

وی همچنین با انتقاد از کشورهای عربی گفت اهتمام کشورهای عربی در خصوص مسئله فلسطین در کجا قرار دارد افزود زمانیکه مقاومت می گوید شهدایش در راه فلسطین گام برمی دارند درست است ومقاومت لبنان و در ضمن آن حزب الله دستاوردهای قوی برای فلسطین ومقاومت آن به شمار می روند.

وی همچنین تصریح کردبهترین استراتژی در سکوت کشورهای عربی ،حمایت از ملت فلسطین است تا بتوانند از طریق مقاومت به بازگشت سرزمینها ومقدسات وحقوقشان دست زنند واین تجربه ای موفقیت آمیز خواهد بود.

نصرالله در ادامه همچنین با بیان اینکه این تجربه در لبنان با موفقیت همراه بود افزود لبنانی ها در سال2000 با مبارزه وشهادت خود به آزادی غزه دست یافتند.

دبیرکل حزب الله درادامه سخنرانی خود در جمع مردم جنوب بیروت با تسلیت به دولت وملت ایران پیرامون شهادت سردار شاطری افزود این نخستین شهید ایران نیست که در راه حمایت از مقاومت وبازسازی لبنان به شهادت رسیده است.

نصرالله همچنین از کشورهای عربی خواست که از کشمکش هایی که دارند دست برداشته تا از این مرحله ای که رژیم صهیونیستی در آن نقش دارد بگذرند و ابراز امیدواری میکنیم که از این مشکلات عبور کنند.

وی همچنین در ادامه افزود هم اکنون در دومین سالگرد انقلاب بحرین قرار داریم،ما قدردان مقاومت واصرار مردم بحرن بر مسالمت آمیز بودن اعتراضاتشان هستیم وهمچنین آرزومیکنیم ملت بحرینی بتوانند از طریق مذاکره به مطالبات خود دست یابند.

 نصرالله همچنین با انتقاد از برخی از شخصیت ها ورسانه ای لبنانی وعربی درخصوص پرونده بمب گذاری در بلغارستان نسبت به ادامه این پرونده وعجله آنها در آن هشدار داد.

نصرالله به رژیم صهیونیستی هشدار داد که لبنان کشوری نیست که توسط ارتش این رژیم اشغال شود و ادامه داد هرکسی که فکر می‌کند بحران ادامه دار سوریه به سوء استفاده از مقاومت وضعف آن منجر میشود اشتباه فکر کرده است.

وی افزود تجهیزات مقاومت در شرایط کنونی در آمادگی کامل به سر برده وهرگونه سلاحی را در لبنان داشته ونیازی به واردات آن از کشورهای دیگر مانند سوریه نداریم وما درآماده ترین دوران خود به سر میبریم.

وی گفت فرودگاه ها ،‌بندرگاهها و نیروگاههای برق رژیم صهیونیستی تنها چند موشک نیاز دارند تا در تاریکی فرو روند  و ادامه داد : آیا رژیم صهیونیستی توانایی تحمل شش ماه تاریکی را دارد ! ما در تمام موارد بطور جدی و هشدارآمیز صحبت می کنیم . 

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به سخنرانی "سعد حریری" طی روزهای اخیر تصریح کرد که پاسخ به اظهارات وی تکلیف اخلاقی بوده و من آن را اهانتی به "شهید رفیق الحریری" نخست وزیر پیشین و تمامی رهبران و هم پیمانان وی می دانم و اهانت "سعد حریری" به حزب الله را پاسخ نمی دهم . 

نصرالله ادامه داد حزب الله خواهان نزدیکی احزاب لبنان است وبا طرح نبیه بری استقبال کرده وافزود اولویت ما وحدت در بین تمامی طیف های کشور است.

وی تصریح کرد : موضوع مقاومت اولویت اصلی ماست و دیگر مسائل قابل گفتگو و بررسی هستند و "رفیق حریری" نیز از ابقای مقاومت و مسلح شدن آن در صورت صلح عادلانه و فراگیر حمایت کرده بود که در این هنگام من سخنان وی را قطع کرده و سازش را بهترین گزینه موجود دانستم . 

سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به ابتکار عمل قطر و ترکیه در خصوص جمع آوری تسلیحات از مناطق مختلف لبنان به غیر از مناطق تحت نظارت حزب الله تاکید کرد ما خواهان نخست وزیری هستیم که لبنانی بوده و اوقات خود را برای حل مسائل مختلف در جمع وزراء بگذراند و ادامه داد در صورت خلع سلاح مقاومت قدرت ما ازبین رفته و دیگر قدرت ما با رژیم صهیونیستی برابر نخواهد بود . 

وی همچنین خطاب به مخالفان اظهار داشت شما خواستار تشکیل حکومت اتحاد ملی در شرایط کنونی و آینده نبوده اما حزب الله همواره بدنبال آشتی ملی بوده و درصدد ایجاد تفاهم و زندگی مسالمت آمیز با تمامی طیف های لبنانی است و این کشور توانایی دفاع از خویش را داشته و به هیچ حامی عربی یا غربی نیاز ندارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد