پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

حمله نظامی ایران و حزب الله،"گنبد آهنین" اسرائیل را فلج خواهد کر


اذعان اندیشکده صهیونیستی:
"میخائیل هرزوگ" در مقاله جدید خود تحت عنوان"سیستم دفاعی گنبدآهنین (غزه–نوامبر 2012): اهداف و چالشها" به بررسی چالش های پیش روی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه، ناتوانی سامانه دفاع موشکی "گنبد آهنین" و رشد بیداری اسلامی در منطقه و تبعات آن در منطقه پرداخته و چشم‌اندازی تیره را برای اسرائیل پیش بینی کرد.
به نقل از اندیشکده اورشلیم برای امور عمومی، نویسنده در این مقاله اشاره می کند "با وجود اختلاف نظرهایی که ممکن است میان شیعیان و سنی ها در منطقه وجود داشته باشد اما حماس هنوز هم با هر دو اردوگاه شیعیان و سنی ها متحد است و هنوز هم از ایران سلاح دریافت می کند. این مسئله اعتبار جمهوری اسلامی ایران را می رساند و باعث افتخار آن کشور است. ایران به حماس در مبارزات ضد صهیونیستی اش کمک می کند." 



در ادامه مقاله نویسنده به چالش های اساسی و جدی پیش روی رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره می کند و می گوید "رویدادهای سال 2012 میلادی در خاورمیانه چالش های جدی تری را پیش روی رژیم صهیونیستی قرار داده است. از جمله آنها می توان به شکننده بودن معاهده صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی اشاره کرد. وضعیت مرزهای شمالی رژیم صهیونیستی با سوریه و لبنان نیز در وضعیت بسیار حساسی قرار دارد و از سوی دیگر برنامه هسته ای ایران نیز در ماههای اخیر به مهم ترین چالش برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است." 

نویسنده با اشاره به موج "بیداری اسلامی" با سردرگمی می گوید "واقعیت آنست که وضعیت جاری بسیار پیچیده است. آنچه در غزه و خاورمیانه در حال وقوع است نشان می دهد که تمایل مردم به سوی اسلام افزایش یافته است. در مصر اخوان المسلمین به قدرت رسیده است و این امر را بایستی مورد توجه قرار داد زیرا در سال 2008 و در زمان اجرای عملیات "سرب گداخته" از سوی رژیم صهیونیستی در مصر "حسنی مبارک" در قدرت بود و وی نیز همچون رژیم صهیونیستی خواهان نابودی جنبش حماس بود حال آنکه هم اکنون وضعیت فرق کرده است." 

نویسنده در ادامه به تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین اشاره می کند و می گوید "در نبرد میان ملی گرایی و اسلام گرایی این جریانات اسلامی بوده اند که دست بالا را داشته اند. اکنون، تشکیلات خودگردان به کلی به حاشیه رانده شده است. اخیرا حتی مرسی نیز حاضر نشد تا با عباس گفتگویی تلفنی داشته باشد، هیلاری کلینتون نیز در زمان بازدید از کرانه باختری تنها حاضر شد تا 30 دقیقه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ملاقات کند. " 

نویسنده در ادامه در مورد اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران می نویسد و می گوید "آنچه هنوز نامشخص است آنست که در صورت تجاوز نظامی علیه ایران آیا آن کشور بصورت مستقیم پاسخ خواهد داد یا آنکه از طریق متحدانش در منطقه از جمله جنبش حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی مقابله خواهد نمود ؟" و در ادامه اشاره می کند "در صورت پاسخ ایران و حزب الله لبنان در کنار یکدیگر وضعیت دشوارتر خواهد شد زیرا هم اکنون حزب الله بیش از هفت هزار موشک در اختیار دارد که بیشتر آنها موشک های دوربرد هستند و همانگونه که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز پیش از این گفته بود آنان قادرند تا در اولین حمله صدها موشک را بسوی تل آویو شلیک نمایند." 

نویسنده در ادامه به ضعف سامانه دفاعی "گنبد آهنین" رژیم صهیونیستی اشاره می کند و می گوید "این سامانه تنها قادر است موشک هایی با برد مشخص را هدف قرار دهد. رژیم صهیونیستی فاقد سیستم دفاعی ای است که بتواند در مقابل حملات موشک های دوربرد از آن رژیم دفاع کند. کارهایی در این زمینه در حال انجام هستند اما تا به سرانجام رسیدن حداقل دو سال طول می کشند." 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد