پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

چرخش مجدد نتانیاهو بسوی ایران پس از پیروزی شکننده وی در انتخابات


رویترز گزارش داد
خبرگزاری رویترز در گزارشی پیرامون انتخاب مجدد "بنیامین نتانیاهو" به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از پیروزی شکننده اش در انتخابات آن رژیم به تمرکز وی بر برنامه هسته ای ایران پرداخته است.
به نقل از خبرگزاری رویترز، در این گزارش به اختلافات پیش آمده اخیر میان اوباما و نتانیاهو اشاره شده است و رویترز مدعی است که علیرغم این اختلافات نتایج نشان می دهند که ائتلاف احزاب لیکود – اسرائیل خانه ماست بیشترین کرسی ها را در انتخابات رژیم صهیونیستی کسب کرده اند." 


رویترز به پیروزی بسیار شکننده نتانیاهو اشاره می کند و اذعان می دارد که "علیرغم پیش بینی های انجام شده نتایج کنونی نشان دهنده آنست که موضع نتانیاهو ضعیف تر از گذشته شده است و این مسئله مقابله وی با ایران را پیچیده تر می سازد زیرا برای این منظور بایستی بدنبال یافتن متحدانی باشد." 

در ادامه گزارش رویترز به سخنان اولیه نتانیاهو پس از اعلام نتایج انتخابات اشاره می کند. نتانیاهو در این سخنرانی گفته است "نخستین چالش من جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است."

خبرگزاری رویترز پس از آن اظهار می دارد "نتانیاهو در حالی این سخنان را اظهار داشته است که جمهوری اسلامی ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش تاکید کرده است." 

در ادامه گزارش به آرای کسب شده از سوی سایر احزاب رژیم صهیونیستی نیز اشاره شده است "حزب یش آتیت توانست 10 کرسی کنست را از آن خود سازد. این حزب در میان اعضای طبقه متوسط رژیم صهیونیستی و رای دهندگان سکولار از هواداران بالایی برخوردار است و وعده داده است تا مشکل مسکن را حل خواهد کرد و معافیت سربازی برای خاخام های مذهبی رژیم صهیونیستی را لغو خواهد نمود. از سوی دیگر شلی یخیموویچ رهبر حزب کارگر رژیم صهیوینستی نیز که در انتخابات در مقام سوم جای گرفته است پیش از اعلام نتایج نهایی پیروزی حزب لیکود را امری "مسخره" خوانده بود." 

رویترز همچنین در ادامه گزارش به میزان مشارکت در این انتخابات اشاره می کند و مدعی می شود که مشارکت عمومی در انتخابات رژیم صهیونیستی 66.6 درصد بوده است. با این حال "دان آونون" استاد علوم سیاسی دانشگاه "عبری" شهر بیت المقدس معتقد است که "نتایج رای دهی نشان می دهد که "سکولارها در این انتخابات از اولویت های دولت نتانیاهو و برنامه های وی حمایت نکرده اند. این جمعیت دیگر خواهان پرداخت مالیات های بیشتر نیستند. من فکر نمی کنم نتانیاهو بتواند این جمعیت را نادیده بگیرد." 

رویترز در ادامه گزارش خود مهم ترین اتفاق انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی را کسب تنها 2 کرسی از سوی حزب "کادیما" می داند و اشاره می کند "در حالیکه این حزب در سال 2009 بیشترین رای را کسب نموده بود."

این خبرگزاری همچنین در ادامه اشاره می کند "نفتالی بنت" میلیونر صهیونیست نیز که رهبری حزب "بیتی یهودی" را برعهده داشت نیز کمتر از آن چیزی که انتظار می رفت رای کسب نمود. وی مدعی بود که بایستی بخش های دیگری از کرانه باختری نیز بطور کامل به رژیم صهیونیستی الحاق شوند زیرا از دید وی سرزمین اسرائیل سرزمینی تنها متعلق به صهیونیست هاست." 

در ادامه گزارش، رویترز به موضع گیری "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس اشاره می کند که اظهار داشته بود "در صورت پیروزی راستگرایان افراطی راه حل تشکیل دو دولت فلسطینی – صهیونیستی خواهد مرد."

رویترز به نقل از یک کارشناس سیاسی می افزاید "اوباما نیز انتظار ندارد که روند مذاکرات صلح موفقیت آمیز باشد و اینکه رژیم صهیونستی تعهدی نسبت به این مسئله داشته باشد." 

رویترز در پایان تحلیل خود به اذعان نتانیاهو در مورد گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه اشاره می کند و می گوید "این نخستین انتخابات رژیم صهیونیستی پس از آغاز بیداری اسلامی در منطقه بوده است. نتانیاهو می بیند که جنبش های اسلامی سرتاسر منطقه را فراگرفته اند و دیکتاتورهای افراطی در حال سقوط هستند از جمله دیکتاتور مصر و به همین دلیل وی خواهان تقویت وحدت اسرائیلیان شده است."

رویترز اشاره می کند که "اصلی ترین چالشی که دولت آینده رژیم صهیونیستی با آن مواجه خواهد بود مشکلات اقتصادی هنستند بدان خاطر که کسری بودجه آن رژیم در سال گذشته میلادی بیش از 4.2 درصدی بوده است."  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد