پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

افزایش ظرفیت جهادی دنیای اسلام کمر اسرائیل را شکسته است


لاریجانی در جمع نخبگان سودان:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه‌های مهم دموکراتیک‌کردن دنیای اسلام و افزایش ظرفیت جهادی از جمله مسائلی است که کمر اسرائیل را شکسته است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران اعزامی به سودان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با جمعی از نخبگان سودانی دیدار و گفتگو کرد.


وی گفت: تردیدی نیست که امروز فرصت‌های خوبی برای اسلام ایجاد شده است که چند قطبی‌شدن صحنه بین‌المللی، بالا رفتن سطح تحصیلات مسلمانان و بهره مندی آنان از تکنولوژی روز و همچنین تجربه‌های مهم دموکراتیک کردن دنیای اسلام  ظرفیت های بسیار مهمی هستند که ظرفیت جهادی دنیای اسلام یعنی مسئله حزب الله و حماس کمر اسرائیل را شکسته و در کنار این مسائل بیداری اسلامی نیز به وجود آمده است.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه امروز وضعیت کشورهای اسلامی همچون 50 سال گذشت نیست، ادامه داد: کشورهای اسلامی ظرفیت‌های اقتصادی، تکنولوژیکی مردمی و سیاسی متعددی دارند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد .

لاریجانی با بیان اینکه در شرایط موجود منطقه کشورهای اسلامی دو حالت پیش روی خود دارند تصریح کرد: اول اینکه متفرق شوند و وضعیتی شبیه جنگ سرد داشته باشند که مطمئنا این رویکرد نتیجه‌ای جز افزایش اختلاف و بهره استکبار نخواهد داشت.

رئیس مجلس ادامه داد: حالت دوم آن است که همه برای اتحاد جهان اسلام در جهت یک قطب واحد حرکت کنند. لازمه این امر برداشتن اختلافات دینی و رقابت‌های بی‌مورد و ایجاد همبستگی اقتصادی در کنار تقویت قدرت‌های جهادی و همکاری برای ارتقای توان تکنولوژی است مطمئنا این حالت دستاورد بزرگی به دنبال خواهد داشت که امام خمینی(ره) نیز بر آن تاکید داشتند.


وی از بین‌رفتن اختلافات دینی و رقابت‌های بی مورد، توجه به همبستگی اقتصادی و تقویت قدرت جهادی و همکاری برای ارتقای توان تکنولوژیکی را لازمه این حرکت دانست و گفت: این حالت دستاورد بزرگی است که حضرت امام خمینی (ره) نیز به آن تاکید داشت که ایران به دنبال دعوای مذهبی نیست.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ما از حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی حمایت کردیمف افزود: مسله ما مسئله شیعه و سنی نیست ما امروزه در عراق با شیعه و سنی و کرد ارتباط داریم و من اطلاع دارم که عده‌ای در منطقه این مسائل را مورد بازی و شیطنت قرار می‌دهند اما باز هم حرکت اسلامی رو به جلوست.

لاریجانی با بیان اینکه وضع امروز ما درقیاس با 30 - 40 سال گذشته پیشرفت زیادی داشته است، گفت: به همین دلیل انقلاب‌های مصر، تونس و لیبی مود حمایت ماست در حالی که این کشورها شیعه نبوده اما برادران اسلامی ما هستند حکومت اسلامی و مردمی و دموکراتیک از دیدگاه‌های امام(ره) است. .

وی با بیان این که اسلامیت حکومت و مردمی و دموکراتیک بودن آن نکته مهم در دیدگاههای امامت است، ادامه داد: باید دقت کرد آیا واقعا در بحرین دموکراسی وجود دارد که شیعیان با سایرین برابر نیستند؟در این کشور شیعیان با سایرین برابر نیستند این رویکرد به معنای دموکراسی نیست و باعث بروز اختلاف می‌شود. مثلا فکر کنید که در خارطوم افراد را به چند دسته تقسیم می‌کنند که این رویکرد عاقلانه نیست.

لاریجانی در عین حال با بیان اینکه با دخالت نظامی در بحرین مخالف هستیم، تصریح کرد: معتقدیم بحرینی‌ها باید خود تصمیم بگیرند و در مورد سوریه هم همین موضع را داریم.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: درباره سوریه معتقد هستیم که اصلاحات سیاسی باید در این کشور دنبال شود. بعد از اولین درگیری‌ها در سوریه در شهر درعا بشار اسد پیشنهاداتی داد و براین اساس مسئول امنیت و استاندار را عزل کرد و در همان زمان به برگزاری انتخابات بر اساس قانون اساسی توصیه کرد اما بعد از این که اسد در درعا این اقدام را انجام داد 500 هزار نفر افراد مسلح از خارج از سوریه به درعا فرستاده شدند. در حالی که قرار بود بشار اسد گام به گام جلو آمده و شرایط را عوض کند.

وی ادامه اد: باید قبول کرد جریان‌هایی در عرصه بین‌الملل و منطقه به دنبال شکست سوریه هستند البته این مسئله به این معنی نیست که سوریه مشکل ندارد اما باید برای اصلاحات سیاسی در این کشور بسته امنیتی مناسب فراهم شود چرا که سوریه قطب تقابل رژیم صهیونیستی است و افرادی که پول و سلاح به داخل این کشور می‌رسند می‌خواهند با کمک غرب یکی از قطب‌های مقاومتی در برابر اسرائیل را از بین ببرند.

لاریجانی با بیان اینکه شرایط سوریه به گونه‌ای است که باید مشکلات آن از طریق گفتگوی سیاسی حل شود، اظهار داشت: ما صدردصد با دخالت نظامی در سوریه مخالفیم ما به این موضوع باور نداریم که بخواهند به نام دموکراتیک، کمر مقاومت را بشکنند. ما بر لزوم اعمال اصلاحات سیاسی بدون دخالت نظامی تاکید داریم و فکر می‌کنیم که بسیاری از کشورها نیز به این نتیجه رسیده‌اند. مطمئن باشید که استراتژی جمهوری اسلامی جنگ طایفه‌ای نیست.

وی با بیان اینکه ما اصلاحات سیاسی در سوریه را ضروری می‌دانیم، ادامه داد: ما افراد خامی نیستیم و به این موضوع باور نداریم که بخواهند به نام دموکراسی، کمر مقاومت را بشکنند. ما بر لزوم اعمال اصلاحات سیاسی بدون دخالت نظامی تاکید داریم و فکر می‌کنیم که بسیاری از کشورها نیز به این نتیجه رسیده‌اند. مطمئن باشید که استراتژی جمهوری اسلامی جنگ طایفه‌ای نیست.

لاریجانی در عین حال گفت: جریان تندرویی در دنیای اسلام به وجود آمده است که مرتب بر طبل کافر بودن دیگران می‌کوبد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور تمام نمایندگان از مذاهب و قومیت‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط است که جریان‌های تندرو به دنبال ضربه زدن به وحدت هستند که این اقدامات را نیز در عراق انجام می‌دهند.

وی در ادامه از این نخبگان سودانی برای حضور در ایران و گفتگو درباره مسائل دعوت به عمل آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد