پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

تحریم‌های غرب علیه ایران: فشار اقتصادی بر خود تحریم کنندگان

اذعان روزنامه "واشنگتن پست":
"جابی واریک" خبرنگار امور ایران روزنامه "واشنگتن پست" در مقاله امروز خود در مورد "تحریم‌های ضد ایرانی" اذعان نموده که تحریم‌های وضع شده علیه ایران سبب وارد آمدن فشار اقتصادی بر خود کشورهای تحریم کننده شده است.
به نقل از روزنامه واشنگتن پست، واریک در ابتدای مقاله خود به بی تاثیر بودن تحریم‌های غرب علیه ایران اشاره می‌کند و می‌گوید "زمانی که اروپائیان بنادر خود را در تابستان سال گذشته میلادی بسوی تانکرهای نفتکش ایرانی بستند، جمهوری اسلامی ایران روابط تجاری و نفتی خود با شرق را گسترش داد. کشورهایی چون چین، هند و کره جنوبی علیرغم انتقاد کشورهای غربی تحریم کننده ایران بازار مطمئن خود با ایران را حفظ نمودند." 


وی اشاره می‌کند که اوباما در تقلاست تا "ائتلاف کشورهای همراهی کننده با تحریم‌های علیه ایران را در کنار خود نگه دارد." 

نویسنده در ادامه مقاله اذعان دارد که کشورهای همسایه ایران و کشورهای آسیایی کماکان به مبادلات نفتی خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند و اشاره می‌کنند "کشورهای حامی آمریکا در اعمال تحریم‌ها در مورد این مسئله متزلزل هستند. کره جنوبی تا اواخر سال گذشته میلادی مبادلات تجاری و نفتی خود با ایران را افزایش داد. ترکیه کشور همسایه ایران نیز شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و بصورت مبادله نفت در برابر طلا به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد." 

این در حالیست که از سوی دیگر نشریه تایمز هند در گزارشی نوشته است: یک گزارش که در کنگره آمریکا منتشر شد اعلام کرد که هند در اجرای تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران تردید دارد. 

این گزارش تردید هند را ناشی از تکیه دهلی‌نو بر تهران در مسایلی چون افغانستان و نیز روابط تاریخی، فرهنگی و اقتصادی میان دو ملت دانست.

اداره تحقیقات کنگره آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود درباره ایران گفت: "روابط تجاری، اقتصادی و تاریخی و نیز احتیاج راهبردی هند برای دسترسی به افغانستان موجب شده است که این کشور در اجرای همه وجوه تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران تردید داشته باشد."

معافیت هند از تحریم‌ها در تاریخ هفتم دسامبر 2012 تمدید شد.   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد