پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

حمایت و همکاری بسیج با فیلمسازان از طرح فیلم تا اکران


سردار نقدی در دیدار با پیشکسوتان و فعالان سینما مطرح کرد
حمایت و همکاری بسیج با فیلمسازان از طرح فیلم تا اکران
 
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: احصا و پیگیری حل مشکلات فعلی شهرک سینمایی در حال انجام است و بسیج تا حد امکان با فیلمسازان از طرح فیلم تا اکران همکاری می‌کند تا نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنند.


رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: احصا و پیگیری حل مشکلات فعلی شهرک سینمایی در حال انجام است و بسیج تا حد امکان با فیلمسازان از طرح فیلم تا اکران همکاری می‌کند تا نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنند.

سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در دومین نشست صمیمانه با پیشکسوتان و فعالان سینما که به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با حضور جمعی از تهیه کنندگان، کارگردانان، نویسندگان و مسئولان سینمایی برگزار شد، گفت: ملت ایران با انقلاب اسلامی از بند طاغوت رها شده و قفس کوچک طاغوت را شکسته است و اکنون برای شکستن قفس بزرگتر و اختناق بین المللی در جهان مقاومت می‌کند.

نقدی با اشاره به برخی دشمنی های گسترده دشمن علیه ایران همچون حضور دائمی ناوها در خلیج فارس، حمایت از تولید و توزیع گسترده مواد مخدر، محاصره تبلیغاتی و جنگ روانی بی سابقه علیه ملت ایران، اظهار داشت: در کل جنگ سرد فقط یک رسانه وجود داشت و آن رادیو آزادی بود که توسط آمریکا به زبان روسی پخش می شد که الان به رادیو فردا تبدیل شده است و امروز حداقل ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان علیه ایران فعالیت می‌کنند.

وی به تهاجم‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و ... دشمن علیه ایران اشاره کرد و افزود: حماسه ای که ملت ایران امروز برپا کرده است کمتر از دفاع مقدس نیست و چند سال بعد به عنوان افتخار و حماسه های جاودان موجب تحسین همگان خواهد بود که ملت ایران با صبر و آرامش در مقابل تهاجم چند جانبه دشمن، مقاومت و ایستادگی می کنند.

به گزارش فارس نقدی ملت ایران را بزرگترین نعمت خداوند پس از دین، انبیا و ولایت عنوان و خاطرنشان کرد: کشور ایران در گذشته نقش چندانی در معادلات جهانی نداشت ولی امروز به عنوان یک قدرت و رهبر آزادی خواهان دنیا شناخته شده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با طرح این سوال که مسئولین و هنرمندان در مقابل عظمت این ملت چه کرده و به کجا می روند؟ تصریح کرد: نباید گذاشت کوتاهی مسئولین و یا عوامل دیگر باعث جفا به ملت ایران شود و امروز شاهد این وضعیت برای سینما باشیم چرا که به این آرمان ها، ارزش ها و ملت بزرگ ایران اسلامی همیشه بدهکار هستیم.

وی هنر اسلامی را بیان توأم اصول و ارزش ها با جاذبه هنری دانست و بیان کرد: قرآن خود یک هنر است و همچنین روش تبلیغ و دعوت پیامبران که مردم را همراهی و به توحید ناب دعوت می کردند شیوه های نابی برای هنرمندان است.

نقدی به جذابیت مستند شهید باقری برای مخاطبان بویژه جوانان و دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: در اینگونه آثار نشان دادن اختلافات و نزاع ها باعث یاس و ناامیدی نمی شود بلکه روحیه حماسی را تقویت می کند و آنچه مذموم است زیر سوال بردن اصل دفاع مقدس است و ما هنوز نتوانستیم گنجینه دفاع مقدس را بشناسیم که از هر گوشه آن می توان فیلم ها ساخت.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، حماسه و ایثار شهیدان حامد بزی و مصطفی آسوده را که امسال در چابهار به وقوع پیوست همان حماسه شهید فهمیده عنوان کرد و گفت: لازم است از پیچیدگی‌های دفاع مقدس و مطالب تاکتیکی جنگ که حاوی جنبه های مثبت و منفی بوده ولی روند درستی دارد، برای ساخت فیلم های سینمایی دفاع مقدس استفاده شود.

وی به مرقومه مقام معظم ولایت بر کتاب همپای صاعقه مبنی بر اینکه جا دارد از این کتاب صدها فیلم ساخته شود اشاره کرد و اظهار داشت: احصا و پیگیری حل مشکلات فعلی شهرک سینمایی در حال انجام است و بسیج تا حد امکان با فیلم سازان از طرح فیلم تا اکران همکاری می ‌کند تا نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنند.

نقدی ضمن اشاره به تبلیغات ضعیف برای فیلم‌ها و عدم استفاده از تریبون های گوناگون نظیر خطبه های نماز جمعه برای معرفی یک فیلم خوب خاطرنشان کرد: باید سینما را به تمام زندگی مردم پیوند بزنیم چون اگر یک راه باریک را به زندگی مردم وصل کنیم به سادگی قطع می شود.

نقدی بر فعالیت بیشتر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای پیگیری و حل مشکلات فیلم سازان تاکید کرد و افزود: در فیلمی که جهت آن سازنده باشد می توان انتقاد کرد و حتی نقطه ضعف یک فرمانده را نشان داد و اگر در سینما خوب کار شود بی شک مردم هم استقبال خواهند کرد.

وی ورود بسیج به حوزه فیلم و همچنین حمایت بسیج از فیلم سازان ارزشی با استفاده از تمام ظرفیت ها را یادآور شد و تصریح کرد: اگر یک فیلمساز اشتباهی را مرتکب شد و به اشتباه خود پی برد، باید او را به فعالیت دوباره تشویق کرد تا ضمن تولید آثار دیگر برای جبران اشتباه خود قدم بردارد چون همگان خطا می کنند و راه بازگشت وجود دارد.

نقدی از پیشکسوتان و فعالان سینما برای حضور در اردوهای جهادی بسیج در ایام نوروز و مشاهده صحنه های بی نظیر خدمت به محرومین دعوت و بیان کرد: ظرفیت ها و اتفاقات خوبی در بسیج وجود دارد که لازم است هنرمند آن را مشاهده کرده و از آنها استفاده کند همچون اعلام آمادگی هفتاد هزار پزشک برای همکاری با بسیج در زمینه خدمت به محرومین در سطوح و زمان های مختلف در سراسر کشور.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، فعالیت هنرمندان ارزشی در کشور را در فضای سیاه هنری و رسانه ای جهان و غرب تحسین و تقدیر کرد و اظهار داشت: امروز یکی از اهداف سینمای انقلاب و دفاع مقدس، تقویت روحیه مقاومت مردم و نهادینه سازی امید و ایستادگی است و بسیج به فیلم هایی که در این زمینه باشد در سطوح مختلف کمک می کند و امیدواریم خروجی هنر و سینمای ما باعث شادی ارواح شهدا و رضایت خانواده شهدا شود چرا که همه مدیون خانواده شهدا هستیم.

در ابتدای این نشست صمیمی سه ساعته، پیشکسوتان و فعالان سینمایی کشور از جمله محمدرضا عرب، خانم گلستانی، سید احمد میرعلایی، حبیب الله کاسه ساز، ناصر شفق، علی شاه حاتمی، جابر قاسمعلی، سید امیر پروین حسینی، مسعود اطیابی، علی روئین تن، نقی نعمتی، مهدی فیوضی، شجاعی و محمد خزایی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد