پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

وقتی ایران به یکی از قدرت های فضای سایبر تیدیل می شود


وقتی ایران به یکی از قدرت های فضای سایبر تیدیل می شود
 
اعتراف غرب به توان سایبری ایران در گزارش جوان آنلاین
وقتی ایران به یکی از قدرت های فضای سایبر تیدیل می شود

 
منابع امنیتی و اطلاعاتی آمریکا معتقدند که ایران در حال حاضر دارای امکانات و توانمندی های فنی و نرم افزاری برای مقابله با آمریکا در جنگ سایبری است. این خبری است که مدت هاست دهان به دهن در رسانه های غربی و آمریکایی ...


منابع امنیتی و اطلاعاتی آمریکا معتقدند که ایران در حال حاضر دارای امکانات و توانمندی های فنی و نرم افزاری برای مقابله با آمریکا در جنگ سایبری است.

این خبری است که مدت هاست دهان به دهن در رسانه های غربی و آمریکایی می چرخد و غرب بر قدرت سایبری ایران بارها و بارها اعتراف کرده است.

همین چند وقت پیش بود که جفری کر از کارشناسان سایبری و یکی از مشاوران سایبری وزارت دفاع آمریکا گفت که اعتقاد دارد : «ایران در حال حاضر می تواند در میدان جنگ سایبری یکی از بازیگران عمده در عرصه جهانی باشد. در حال حاضر سه کشور پیشرو در عرصه جنگ سایبری آمریکا، روسیه و چین هستند که با احتساب ایران تعداد کشورهای عمده در این جنگ سایبری به ۴ کشور خواهد رسید.»

جالب‌ترین اظهارنظر در این باره اما از سوی رئیس شرکت بزرگ «گوگل» بود که چندی پیش اعلام کرد ایرانیان در عرصه سایبری دارای توانایی‌های خارق‌العاده‌ای هستند.

این اظهارات در حالی است که ایران طی ماه‌های اخیر هدف حملات سایبری متعددی قرار گرفته است، حملاتی که ابتدا در قالب ویروس‌هایی نظیر استاکس نت، دوکو و فلیم تاسیسات هسته‌ای ایران را مورد حمله قرار دادند و در حال حاضر گستره خود را وسیع‌تر کرده‌اند.

این مسئله به گشوده شدن فاز تازه‌ای از جنگ سایبری میان ایران و غرب شده است. در ادامه همین نبرد الکترونیکی که به تازگی افزایش پیدا کرده یک مقام ارشد نیروی هوایی ایالات متحده گفته که ایران در واکنش به حمله سایبری سال ۲۰۱۰ به تاسیسات هسته‌ای خود توان سایبری‌اش را افزایش داده است، به طوری که در آینده در این زمینه تبدیل به قدرتی خواهد شد که باید برایش حساب باز کرد.

به گزارش رویترز، ویلیام شلتون، فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده و مسئول عملیات‌های سایبری این واحد ارتش، از پاسخ به پرسشی درباره توانایی ایران برای هجوم به شبکه کامپیوتری دولت آمریکا خودداری کرد، اما خاطرنشان ساخت که تهران پس از حمله سایبری سال ۲۰۱۰، فعالیت‌های خود را در این زمینه آشکارا گسترش داده است.

به نوشته رویترز، اگرچه هیچ دولتی تاکنون مسئولیت حمله ویروسی استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای ایران در نطنز در سال ۲۰۱۰ را نپذیرفته، گزارش‌های متعدد حکایت از آن دارد که این پروژه را ایالات متحده به همراه اسرائیل هدایت کرده است. تحلیلگران غربی مدعی‌اند که همزمان با افزایش فشارها بر ایران برای توقف برنامه هسته‌ای آن، ایران نیز حملات سایبری پیچیده‌ای را به کشورهای دشمن خود مانند ایالات متحده، اسرائیل و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تدارک دیده است. هفته گذشته رسانه‌ها از موج سوم حملات سایبری به موسسات اقتصادی آمریکا خبر دادند که متعاقب آن، انگشت اتهام به سمت ایران گرفته شد.

در این موج جدید، ۲۰ بانک آمریکایی هدف حملات گسترده هکرها قرار گرفتند، به‌طوری که سرویس‌ها و وب‌سایت‌های آنان برای ساعاتی از کار افتادند. مقامات کشورمان ضمن رد این اتهامات افزایش توان سایبری ایران را جهت گسترش امادگی دفاعی ایران عنوان کرده‌اند.

اظهارات مقام آمریکایی درباره افزایش توان سایبری ایران پس از آن مطرح شده است که سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشورمان از افزایش قابلیت‌های جنگ الکترونیکی سخن گفته و تاکید کرده بود که این قابلیت‌ها علیه سیستم‌های ارتباطی دشمن به‌کار می رود.

این در حالی است که در پی افزایش تهدیدهای سایبری علیه مراکز و موسسات ایرانی، از آبان ۱۳۹۰ تشکیلاتی رسمی به نام «قرارگاه دفاع سایبری» تشکیل شده که زیر نظر «سازمان پدافند غیرعامل» وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد.

در واکنش به اتهامات غرب به ایران مبنی بر حمله هکرهای ایرانی به تاسیاست مالی و اقتصادی آمریکا رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران، با رد ادعای حمله سایبری جمهوری اسلامی به سایت‌های بانکی آمریکایی گفت که ایران «هیچ‌گونه حمله سایبری علیه کشور‌ها نداشته است». وی تاکید کرده که متهم کردن نهادهای حکومتی به چنین حملاتی برای «مشروعیت بخشیدن» به حملات سایبری علیه ایران است.

به این ترتیب به نظذر می رسد جنگ در فضای سایبر بین ایران و غرب بالاگرفته هر چند نکته اصلی اینجاست که در طی یک بازه زمانی چند ماهه بارها و بارها بر توان بالای سایبری ایران تاکید شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد