پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

پایگاه مقاومت و انجمن اسلامی شهدای پارس خزر

اجتماعی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی

۴۸میلیون امریکایی بدون بن غذا نمی‌توانند زندگی کنند



۴۸میلیون امریکایی بدون بن غذا نمی‌توانند زندگی کنند
 
۴۸میلیون امریکایی بدون بن غذا نمی‌توانند زندگی کنند


طبق مطالعات گروه کشاورزی و داده‌های اداره آمار ایالات متحده امریکا، در سال ۲۰۱۱، یک‌چهارم کودکان امریکا در برنامه یاری‌رسانی مکمل‌های غذایی(SNAP) شرکت یا به عبارت دیگر، از بن غذا استفاده کردند.
آماری که به تازگی منتشر شده است تعداد کودکانی که از مزایای بن غذا استفاده کردند را بالغ بر ۹/۱۹ میلیون کودک تخمین زده است، که با در نظر گرفتن اینکه تعداد کودکان امریکا ۹/۷۳ میلیون نفر است، یک چهارم آنها را در برمی‌گیرد. 

گروه مذکور همچنان اشاره می‌کند که ۴۵ درصد کسانی که از کوپن غذا در سال ۲۰۱۱ استفاده می‌کردند، کودک بودند.
اما سناتور جمهوریخواه آلاباما، جف سشنز که یکی از منتقدان پر سر و صدای این افزایش سرسام‌آور استفاده‌کنندگان از بن غذاست، مدعی است این آمار نه تنها خوشایند نیست بلکه داروی مسکنی است بر گرسنگی تعداد بالایی از امریکایی‌ها و باید راه‌حل اساسی یافت.
او گفت: «متأسفانه واضح است که وزیر کشاورزی، آقای ویلساک، بدون اینکه آگاه از خسارت‌های اقتصادی آن باشد، می‌خواهد استفاده مردم از بن غذا را به جزو جدایی ناپذیر زندگی امریکایی‌ها تبدیل کند.» 

در واقع، مسیری که وزارت کشاورزی انتخاب کرده است مردم را به استفاده بیشتر از برنامه‌های کوپن غذایی سوق داده است. این وزارتخانه بودجه اختصاصی به این قسمت را در چهار سال اخیر دو برابر کرده است و از سال ۲۰۰۱ چهار برابر. حدود ۵/۱۵ میلیون گیرنده اضافی از ابتدای سال ۲۰۰۹ به برنامه SNAP پیوستند.
آمار جدید وزارت کشاورزی که جمعه منتشر شد، تعداد شرکت‌کنندگان در برنامه مذکور را تنها در ماه اکتبر ۵/۴۷ میلیون نفر اعلام کرده است. به این معنی است که یک نفر از هر ۵/۶ امریکایی تنها در این ماه به این برنامه پیوستند. در سال‌های ۱۹۷۰ تنها یک نفر از هر ۵۰ امریکایی از مزایای بن غذا استفاده می‌کردند. 

در حالی که آماری که برای اکتبر منتشر شد نسبت به ماه سپتامبر (رکورد ۷/۴۷ میلیون شرکت‌کننده) با کاهش روبه‌رو بود اما نمایندگان جمهوریخواه ارقام منتشره سپتامبر را به دلیل اینکه افراد طوفان‌زده ایساک را نیز دربرمی‌گرفت تورم کاذب می‌دانند. در سپتامبر، وزارت کشاورزی به قربانیان طوفان اخیر که در ایالات لوئیزیانا و می‌سی‌سی‌پی بود، اجازه استفاده بدون نوبت از برنامه‌های بن غذایی دادند.
با این حال، آمار مذکور ماه آگوست و اکتبر را شامل یاری‌رسانی طوفان نمی‌کرد. در واقع یعنی این روند رو به افزایش بوده است. ۴۲۲ هزار نفر به این برنامه پیوستند: «در طول سه سال، هزینه‌های رفاهی ۳۰ درصد رشد داشته‌اند و نتیجه آن فقر بیشتر بوده است، نه کمتر. زمان آن فرا رسیده که به اصول اخلاقی اصلاحات سال ۱۹۹۶ برگردیم. باید دوباره خانواده‌ها را تقویت کنیم، جوامع سالم ایجاد کنیم و کمک کنیم امریکایی‌ها کارهای خوب پیدا کنند و آینده‌ بهتری داشته باشند.» 

مطالعه‌ای که مرکز ملی فقر امریکا انجام داده است، دریافته است که بن‌های غذایی تعداد کودکان و خانوار‌های بسیار فقیر را تا ۵۰ درصد کاهش داده است. اما این در حالی است که این آمار بن‌های غذایی را جزو درآمد افراد حساب کرده است. این مطالعه خانوار فقیر را خانواده‌ای دانسته است که به ازای هر نفر روزانه کمتر از ۲ دلار درآمد وجود داشته باشد.
در سال ۲۰۱۱، هزینه‌های رفاهی، گران‌ترین اقلام بودجه امریکا بود. دولت فدرال و دولت‌های ایالات امریکا بیشتر از یک تریلیارد دلار هزینه برنامه‌های یاری رسانی کرده‌اند و این شامل بن‌های غذایی می‌شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد